Kategorier
Innlegg

7 måter Blockchain vil forbedre digital markedsføring og annonsering.

Folk flest vil trolig tenke på Bitcoin om dem hører ordet blockchain, eller blokkjede som det heter på norsk. Men sannheten er at blokkjede er så utrolig mye mer enn bare Bitcoin og andre former for kryptovalluta. Jeg har tidligere på denne fagbloggen min skrevet om smarte kontrakter som er bygget på blokkjedeteknologi, som du […]

Kategorier
Innlegg

Facebook-markedsføring

Hvorfor burde man annonsere på Facebook, spør du deg selv kanskje om. Jeg vil i dette innlegget mitt gi deg svaret på det. Du finner så godt som hele Norges befolkning på Facebook, hele 84%. Husk at Facebook har en aldersgrense på 13 år, så det sier seg selv at Facebook mangler 16% av befolkningen […]

Kategorier
Innlegg

Hypotetisk jobbintervju-case for Amnesty

I dette blogginnlegget skal jeg besvare noen relevante spørsmål som kunne blitt gitt ved en faktisk ansettelse i Amnesty. I dette caset så vil svaret mitt passe et søk på stillingen som markedsføringsspesialist i Amnesty International Norge. Det er stadig flere arbeidsgivere som tar i bruk slike caser i ansettelsesprosesser, da denne modellen gir klare […]

Kategorier
Innlegg

Sosiale mediers rolle under angrepet på den Amerikanske kongressen.

Hvilke rolle spilte sosiale medier og plattformer i forbindelse med angrepet på den Amerikanske kongressen 6. januar 2021. Sosiale medier og digitale plattformer spiller en sentral rolle i våre liv og i samfunnet for øvrig. De er ekstremt nyttige i det at de fasiliteter kommunikasjon og massemønstring av mange mennesker. Her er det selvfølgelig snakk […]

Kategorier
Innlegg

Øk synligheten din på Google med SEO!

Det er mange grunner for at søkemotoroptimalisering (SEO) burde bli en prioritet i den bedrift. Alt handler om synlighet, og spesielt i Google som er verdens største marked. SEO kan gi økt omsetning, gi flere kunder, og gi økt relevant trafikk. I dette innlegge vil jeg prate om hva du kan gjøre for å øke […]

Kategorier
Innlegg

E-postmarkedsføring

I dette innlegge skal jeg skrive en anbefaling om hvilke digitale markedsføringskanaler bedrifter og organisasjoner burde benytte seg av i 2021. Jeg mener at det er et spørsmål med mange svar. Hvilke markedsføringskanaler bedrifter burde gå for vil variere etter mange forskjellige variabler. Størrelse på bedriften? Hva har de til økonomisk rådighet? Hvem ønsker de […]

Kategorier
Innlegg

Hva er UTM-tagger, og hvordan kan det brukes?

I dette blogginnlegget vil jeg gjøre mitt beste for å forklare hva UTM er, hvordan en de kan «bygges», og ikke minst om hvordan du kan bruke dem. En absolutt vesentlig del av markedsføringen er å forstå hvor trafikken til nettsiden din kommer fra. I tillegg til hvor trafikken kommer fra, må du forstå hvilke […]

Kategorier
Innlegg

95 «fantastiske» fakta om sosiale medier du ikke bør ignorere

Dette er mitt femte blogginnlegg. Formålet med dette innlegge er å oversette og forbedre en engelsk skrevet artikkel. Jeg vil samtidig komme med noen egne meninger og sette et egent preg over artikkelen. Innlegget jeg skal oversette er: 95 Awesome Social Media Facts You Should Not Ignore Artikkelen jeg skal ta for meg ble skrevet i […]

Kategorier
Innlegg

Prosessen med å opprette en nettbutikk

I dette blogginnlegget har jeg dokumentert hvordan jeg har opplevd prosessen av opprettelse av nettbutikk, og hvordan det er å jobbe i team. Vi har i løpet av en periode på fire uker lagd en nettbutikk for Gressvik frisør & velvære. Hvorfor valgte vi Gressvik frisør & og velvære? Ingen i gruppa hadde noen spesielle […]

Kategorier
Innlegg

Vurdering av nettbutikken til E-wheels.no

Jeg vi i dette blogginnlegge burdere nettbutikken til e-wheels.no. I Oslo kryr det av elektriske sparkesykler. Før var det hovedsakelig sparkesykler med logene til «lime» og «tier», osv. Nå blir det stadig flere og flere privateide el-sparkesykler på veiene. Og ikke bare i Oslo. Jeg vil få frem at dette er et innlegg basert på […]